سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرهنگی - هنری - مذهبی

اوقات شرعی
بدى را از سینه جز خود بر کن با کندن آن از سینه خویشتن . [نهج البلاغه]

:: ParsiBlog ::KhazoKhil ::

 
 
منوی اصلی

 RSS 
خانه
شناسنامه
پست الکترونیک
ورود به بخش مدیریت


بازدید امروز: 8
بازدید دیروز: 1
کل بازدیدها: 27855

 
 
درباره خودم
 
 
موسیقی وبلاگ
 
 
لوگوی وبلاگ
 
 
خبرنامه
 
 
طراح قالب

 طراح : پایون  

 
 
آرشیو

پاییز 1385

 
 
لینک دوستان

احمدی نژاد
احمدی نژاد
روزنامه اینترنتی امام زمان
امام زمان

 
 
وضعیت در یاهو

یــــاهـو  

 
 
رئیسی طوسی:درگیری آمریکا با ایران به‌خاطر حقوق بشر نیست
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس،رضا رئیسی طوسی استاد دانشگاه حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در سمینار «ایران و آمریکا» که امروز سه شنبه از سوی انجمن علمی دانشجویی روابط بین‌الملل دانشگاه تهران و در دانشکده حقوق و علوم سیاسی این دانشگاه برگزار شد، درخصوص سیاست‌های نفتی آمریکا خاطر نشان کرد: 9 روز پس از 11 سپتامبر 2001 بوش به مردم آمریکا گفت این کشور دست به جنگ طولانی علیه تروریسم می‌زند و با جنگ‌های دیگر هیچ شباهتی ندارد و از هر نوع سلاحی استفاده می‌کند.
رییسی طوسی افزود:بوش 4 ماه بعد گفت ایران،عراق و کره‌شمالی بخشی از محور شرارت هستند و این کشورها را در حال گسترش سلاح‌های هسته‌ای دانست.
وی ادامه داد: طرحی که به پنتاگون داده شد، از حضور هر رقیب نظامی در جهان جلوگیری می‌کرد.
رئیسی طوسی دسترسی به نفت خلیج فارس و حفاظت از اتباع خود در سایر کشورها از خطر تروریسم را جزو منافع ایالت متحده آمریکا عنوان و تصریح کرد:این طرح اوایل 1990 به دنبال فروپاشی شوروی تدوین شده بود و در سال 1998 حدود 23 نفر از محافظه‌کاران که از دست‌اندرکاران تجارت نفتی بودند، از کلینتون خواستند صدام را برکنار کند که در سال 2001 با به قدرت رسیدن بوش دولت آمریکا را تشکیل دادند.
وی با بیان این که این افراد از عینک نفت به تمام تحولات دنیا نگاه می‌کردند،گفت:شاهد تبلیغات بلر،چنی،رامسفلد و غیره بودیم که با ادعای داشتن سلاح شیمیایی و کشتار جمعی به عراق حمله کردند،اما تنها نفت بهانه اصلی آن بود؛ زیرا به هیچ وجه سلاحی این‌گونه در عراق وجود نداشت.
این استاد دانشگاه تهران بیان داشت:درگیری آمریکا با ایران نیز صرفاً به دلیل مسایل هسته‌ای و حقوق بشر نیست، بلکه اصل قضیه نفت است؛ چرا که هر کشوری که کنترل انرژی را در دست داشته باشد، قدرتمند‌ترین کشور دنیا بوده است.
رئیسی طوسی با اشاره به این‌که آمریکا یک چهارم انرژی دنیا را مصرف می‌کند،تاکید کرد:سه چهارم این انرژی از نفت گرفته می‌شود و این در حالی است که آمریکا 5 درصد جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهد.
وی ادامه داد:با افزایش مصرف انرژی و بویژه نفت در این کشور آمریکا تمام تلاش خود را برای تامین انرژی به کار گرفته است و تحرکات جدید حکایت از این امر دارد.
استاد دانشگاه حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: عربستان 55 سال،کویت 116 سال،عراق 526 سال و ایران 53 سال و اکثر باقی مانده نفت نیز در خاورمیانه است و این امور دلایل بسیار موجهی برای وادار کردن آمریکا در حرکتش به سمت خاورمیانه است؛ بنابراین در دست داشتن گلوگاه انرژی دنیا یعنی خلیج فارس دارای اهمیت بسیار ویژه‌ای است.
این استاد دانشگاه تصریح کرد:‌با این وجود کشوری قادر است رهبر دنیا باشد که کنترل انرژی دنیا را در اختیار داشته باشد و همه کارشناسان آمریکایی نیز می‌خواهند این کشور همچنان در صدر سلطه دنیا باشد؛بنابراین حفظ رهبری آنان با کنترل انرژی است.

موسی حاتمی(شنبه 85 آبان 20 ساعت 7:17 عصر )

دیدگاه‌های دیگران ()

 

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
شعر
[عناوین آرشیوشده]
 
Copyright © 2006-KhazoKhil.Com All Right Reserved