سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرهنگی - هنری - مذهبی

اوقات شرعی
خداوند شراب نخوردن را برای نگهداری خرد واجب کرد [امام علی علیه السلام]

:: ParsiBlog ::KhazoKhil ::

 
 
منوی اصلی

 RSS 
خانه
شناسنامه
پست الکترونیک
ورود به بخش مدیریت


بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 0
کل بازدیدها: 27824

 
 
درباره خودم
 
 
موسیقی وبلاگ
 
 
لوگوی وبلاگ
 
 
خبرنامه
 
 
طراح قالب

 طراح : پایون  

 
 
آرشیو

پاییز 1385

 
 
لینک دوستان

احمدی نژاد
احمدی نژاد
روزنامه اینترنتی امام زمان
امام زمان

 
 
وضعیت در یاهو

یــــاهـو  

 
 
 
بسیاری از ما گریه‌های خویش را پنهان می‌کنیم اما اگر نیاز به آن را احساس می‌کنیم باید گریه کرد. زیرا گریه بخشی از زندگی است. هرگز فراموش نکنیم که در آشکار کردن احساساتت آزادیم و این کار اصلا شرم آور نیست. اشک موهبتی است که روح ما را پاکیزه می‌کند
 
‌بیاییم نشاط و صفای زندگی را پاس بداریم؛ آن هم با گذشت و ایثار. عطر معنویت را به سر و روی زندگیمان بپاشیم و با حسن خلق و ادب، نهال محبت و دوستی را در باغچه دلمان بنشانیم، با تفاهم و نه با لجاجت و قهر و یکدندگی و کله شقی .
 
ای عزیز از نشانه‌های بزرگی آن است که هیچ‌گاه از هیچ‌کس توقع نداشته باشید، اما در عین حال از هیچ‌کس محبت خودتان را دریغ نکنید و چون ابری بی‌‌منت، بر هر خراب و آباد ببارید. برخیزید و پایکوبی کنید، دست‌افشان باشید و هر آبرویی که اندوخته‌اید، نثار خاک آن نگار کنید.
 
ای دوست از خدا نخواهید که شما را ببخشد زیرا بخشش کار او است، بلکه از خداوند بخواهید شما را کمک کند. عشق، نخستین گام به سوی ملکوت است و تسلیم، آخرین آن. آری تمام سفر، دو گام بیش نیست.  دوست خوبم برخیز تا مهار زندگی‌ات را در دست گیری. راز دوستی در این است که محبت را نه فقط با محبت پاسخ دهید. سعی کنید عشق و محبت خود را خالصانه و به‌طور آشکار نمایان کنید، از روی استدلال و منطق تصمیم بگیرید و سخت‌گیری‌های وسواسانه و احساسی خود را کنار بگذارید.
 
سپاسگزار نعمت‌های خدا باشید و به خاطر نداشتن کفش، گله و شکایت نکنید. <ویل کارنگی> می‌‌گوید: موهبت‌هایتان را بشمارید نه محرومیت‌هایتان را.
تا وقتی می‌‌شود از راه عشق، دیگران را دوست داشته باشیم، نباید در سایه ترحم بایستیم. یک قلب مهربان، یعنی چشمه‌ای از شادی که هر چیز را در اطراف خودش تر و تازه نگه می‌‌دارد.
ای دوست مگذار که سردی دل از سخاوت تو خالی بماند. بیا مرهمی باشیم برای دلهایی‌ که همواره سرشار از عشق و عاطفه هستند. عمر گذشته را چگونه برخواهید آورد.

می‌‌توان این جمله را در دفتر فردا نوشت: خوبی از هر چیز دیگر بهتر است، می‌‌توان با یک گلیم، روز را شب و شب را روز کرد.
 
صداقت و پاکدلی را پیشه سازید، بعد توقع داشته باشید که به حاجت برسید و محروم نشوید.
هر وقت مشکلی برایتان پیش آمد، صبوری و حلم داشته باشید و اطرافیانتان را آزار ندهید. خداوند ستارالعیوب است. زندگی روزمره را خیلی سخت نگیرید. صداقت و پاکدلی شما، تمامی مشکلاتتان را از بین می‌‌برد.
ای دوست عزیز، نصیحت پاکدلان را عمل کنید و بعد توقع داشته باشید.


موسی حاتمی(شنبه 85 آبان 20 ساعت 7:20 عصر )

دیدگاه‌های دیگران ()

 
   1   2   3   4   5   >>   >

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
شعر
[عناوین آرشیوشده]
 
Copyright © 2006-KhazoKhil.Com All Right Reserved