سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرهنگی - هنری - مذهبی

اوقات شرعی
[ و از سخنان آن حضرت است ، چون کسى از او پرسید : « رفتن ما به شام به قضا و قدر خدا بود ؟ » پس از گفتار دراز ، و این گزیده آن است : ] واى بر تو شاید قضاء لازم و قدر حتم را گمان کرده‏اى ، اگر چنین باشد پاداش و کیفر باطل بود ، و نوید و تهدید عاطل . خداى سبحان بندگان خود را امر فرمود و در آنچه بدان مأمورند داراى اختیارند ، و نهى نمود تا بترسند و دست باز دارند . آنچه تکلیف کرد آسان است نه دشوار و پاداش او بر کردار اندک ، بسیار . نافرمانیش نکنند از آنکه بر او چیرند ، و فرمانش نبرند از آن رو که ناگزیرند . پیامبران را به بازیچه نفرستاد ، و کتاب را براى بندگان بیهوده نازل نفرمود و آسمان‏ها و زمین و آنچه میان این دو است به باطل خلق ننمود . « این گمان کسانى است که کافر شدند . واى بر آنان که کافر شدند از آتش . » [نهج البلاغه]

:: ParsiBlog ::KhazoKhil ::

 
 
منوی اصلی

 RSS 
خانه
شناسنامه
پست الکترونیک
ورود به بخش مدیریت


بازدید امروز: 14
بازدید دیروز: 0
کل بازدیدها: 27880

 
 
درباره خودم
 
 
موسیقی وبلاگ
 
 
لوگوی وبلاگ
 
 
خبرنامه
 
 
طراح قالب

 طراح : پایون  

 
 
آرشیو

پاییز 1385

 
 
لینک دوستان

احمدی نژاد
احمدی نژاد
روزنامه اینترنتی امام زمان
امام زمان

 
 
وضعیت در یاهو

یــــاهـو  

 
 
روایت
چون خوارج شنیدند که پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم در باره علی علیه السلام فرموده:
 
انا مدینة العلم و علی بابها
 
حسد بردند به علی (ع) و گفتند ما یک مسئله از علی (ع) سوال می کنیم تا ببینیم چطور جواب میدهد. اگر جواب داد هریک از ما را جواب دیگری ، ما میدانیم که علی (ع) عالم است ، چنانچه پیغمبر (ص) فرموده است.
 
پس آمد یکی از ایشان و گفت : یا علی علم افضل است یا مال ؟
حضرت فرمود علم افضل است از مال.
پرسید به چه دلیل؟
فرمود : چون علم نگه داری می کند تو را و مال ، تو نگهداری می کنی او را، تصدیق نمود و رفت.
 
دیگری آمد و گفت : یا علی علم افضل است یا مال ؟
حضرت فرمود علم افضل است از مال.
پرسید به چه دلیل؟
فرمود : چون از برای صاحب مال دشمن بسیار است و از برای صاحب علم ، دوست بیشمار است ، تصدیق نمود و رفت.
 
دیگری آمد و گفت : یا علی علم افضل است یا مال ؟
حضرت فرمود علم افضل است از مال.
پرسید به چه دلیل؟
فرمود : اگر از مال صرف کردی کم می شود و هرچه از علم صرف کنی زیاد می شود ، تصدیق نمود و رفت.
 
دیگری آمد و گفت : یا علی علم افضل است یا مال ؟
حضرت فرمود علم افضل است از مال.
پرسید به چه دلیل؟
فرمود: چون صاحب مال را بخیل و لئیم گویند و صاحب علم را عظام و کرام شمارند ، تصدیق نمود و رفت.
 
دیگری آمد و گفت : یا علی علم افضل است یا مال ؟
حضرت فرمود علم افضل است از مال.
پرسید به چه دلیل؟
فرمود: چون مال حفظ کرده می شود از دزد ، بخلاف علم که حفظ کرده نمیشود از دزد ، تصدیق نمود و رفت.
 
دیگری آمد و گفت : یا علی علم افضل است یا مال ؟
حضرت فرمود علم افضل است از مال.
پرسید به چه دلیل؟
فرمود: چون صاحب مال حساب کرده میشود روز قیامت و صاحب علم شفاعت می کند روز قیامت ، تصدیق نمود و رفت.
 
دیگری آمد و گفت : یا علی علم افضل است یا مال ؟
حضرت فرمود علم افضل است از مال.
پرسید به چه دلیل؟
فرمود: مال و قتی ماند مندرس و کهنه می شود بخلاف علم که هرچه بماند کهنه نمی شود ، تصدیق نمود و رفت.
 
دیگری آمد و گفت : یا علی علم افضل است یا مال ؟
حضرت فرمود علم افضل است از مال.
پرسید به چه دلیل؟
فرمود: چون مال قساوت قلب می آورد و علم نورانی می کند قلب را ، تصدیق نمود و رفت.
 
دیگری آمد و گفت : یا علی علم افضل است یا مال ؟
حضرت فرمود علم افضل است از مال.
پرسید به چه دلیل؟
فرمود: چون صاحب مال ادعای خدایی می کند بسبب مال ( چنانچه کردند ) وصاحب علم ادعای عبودیت می کند.
 
و فرمود علی (ع) اگر سوال بکنید مرا از این موضوع هر آینه من جواب می دهم شما را جواب دیگری ، مادامیکه زنده ام پس همه ایشان آمدند و مسلمان شدند.


موسی حاتمی(شنبه 85 آبان 20 ساعت 7:20 عصر )

دیدگاه‌های دیگران ()

 
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
شعر
[عناوین آرشیوشده]
 
Copyright © 2006-KhazoKhil.Com All Right Reserved